Университетски учени предложиха мобилните телефони да станат учебни помагала

16.03.2010
Учени от изследователската група Mobile Learning, към университета Хаген, стигнаха до заключението, че германските училища не използват големия капацитет на мобилните телефони, като средство за обучение. Според ръководителят на екипа Мациеж Кушпа (Maciej Kuszpa), преимуществото им се състои в това, че за учениците те са „средство за общуване, на което се доверяват” и ги използват, не само за телефонни разговори, а също така за игри, сърфиране в Интернет и т.н. „Децата са постоянно заети със своите телефони и последните могат да мотивират интереса им към усвояване на знания, много по-пълноценно от книгите”, - каза още той. Изследователят подчерта, че джиесемът, разбира се, не може да замени един пълноценен училищен урок, но от друга страна дава възможност за провеждане на обучение фактически по всяко време на всяко място. Още повече, че по този начин, загубеното време за „безцелното му използване” би могло да се превърне в полезно начинание, с цел подобряване на образователните навици. Учените, обаче смятат, че за да бъде постигната подобна пълноценна употреба на мобилните телефони в учебните заведения, трябва да бъде по-добре разработен образователния софтуер, който ще се използва в тази връзка. Проблем е и това, че съществуващите програми, например, за обучение по чужд език не са съвместими с всички модели джиесеми. Изследователите апелираха периметърът на образователните програми, адаптирани за мобилни телефони, все повече да се разширява.

Изпрати на приятел